Mengetatkan kulit badan tanpa pembedahan

Banyak salun, pusat dan klinik menawarkan perkhidmatan serupa. Semasa memilih tempat yang harus dituju, ingatlah beberapa perkara penting.

menganjalkan kulit badan tanpa pembedahan

Pengetatan kulit pada kulit boleh menjadi relevan pada titik tertentu dalam kehidupan bagi wanita dan lelaki, baik untuk orang kurus dan untuk kulit yang penuh. Sebilangan besar teknik yang digunakan oleh kosmetologi perubatan moden membolehkan anda memilih terapi yang berkesan dalam setiap kes tertentu.

Mengapa kulit di badan kendur?

Pada orang muda, penurunan berat badan yang cepat semasa penurunan berat badan atau kehamilan biasanya menjadi penyebabnya. Pada orang pertengahan umur, perubahan yang berkaitan dengan usia ditambahkan, yang menyebabkan ptosis graviti (kendur tisu lembut di bawah pengaruh graviti).

Kita tahu bahawa tidak semua orang perlu menegangkan kulit mereka. Peranan penting dimainkan oleh ciri-ciri individu seseorang, iaitu keadaan otot, jenis kulit, status kesihatan dan gaya hidup secara umum. Kehilangan keanjalan dan kelembapan, pengumpulan lemak subkutan yang berlebihan, peredaran mikro yang merosot menyebabkan kulit tidak dapat mengencangkan sendiri dan terdedah kepada ptosis.

Pengetatan kulit yang berkesan mungkin dilakukan tanpa pembedahan

Sekiranya anda secara serius memutuskan untuk mengatur tubuh anda, anda harus mempertimbangkan semula diet, senaman, dan tabiat anda. Mempercayai penilaian keadaan kulit dan pengembangan strategi untuk memerangi kendur kepada profesional. Rawatan di rumah bagus untuk mengekalkan kulit yang sihat, tetapi kesannya terlalu lemah untuk memberi kesan mengangkat.

Pengetatan kulit yang berkesan hanya dapat dilakukan oleh jurusolek yang dapat memilih dan menawarkan kompleks prosedur moden kepada pesakit.

Klinik perubatan estetik mendekati penurunan berat badan dan pengetatan kulit dengan cara yang kompleks. Doktor menilai kesihatan umum dan ciri-ciri individu pesakit. Kemudian program dibuat, yang merangkumi bukan hanya prosedur yang bertujuan untuk menegangkan kulit secara langsung, tetapi juga cadangan untuk penjagaan harian, pemilihan kosmetik, pemakanan dan aspek penting lainnya. Doktor mengawasi pesakit sepanjang perjalanan, menilai keberkesanan langkah-langkah yang diambil dan menyesuaikan janji sekiranya perlu.

Kerumitan pendekatan dan tanggungjawab peribadi doktor yang memberi pelanggan jaminan bahawa hasilnya akan positif dan prosedurnya tidak akan membahayakan kesihatan mereka.

Kaedah bukan pembedahan moden untuk menegangkan kulit badan

Pelbagai kaedah yang tersedia membolehkan anda menyelesaikan hampir semua masalah yang diatur oleh pesakit: mengetatkan kulit di bahagian perut, lengan, kaki, punggung, leher dan dagu, meremajakan kulit tangan dan décolleté, mengangkat wajah.

Kami menyenaraikan beberapa prosedur pengetatan kulit yang tersedia untuk pesakit klinik:

  • Urut LPG,
  • cryolipolysis,
  • mesoterapi bukan suntikan,
  • mesoterapi badan,
  • terapi ozon,
  • Pengangkatan RF,
  • biorevitalisasi,
  • mengangkat plasma,
  • elektromisostimulasi.

Banyak salun, pusat dan klinik menawarkan perkhidmatan serupa. Semasa memilih tempat yang dituju, pertimbangkan beberapa perkara penting:

  1. Semua prosedur mempunyai kontraindikasi. Jangan mempercayai seseorang yang akan melakukan prosedur yang anda minta tanpa bercakap.
  2. Untuk setiap prosedur, syarat dan syarat kelayakan ahli kosmetik mesti dipatuhi dengan ketat. Kegagalan untuk melakukannya boleh mengakibatkan kerosakan pada kesihatan.
  3. Peralatan dan ubat asli yang diperakui mesti digunakan untuk setiap prosedur.
  4. Semasa menjalankan kompleks prosedur, perlu mempertimbangkan kesesuaiannya.
  5. Tidak selamat membuat pilihan berdasarkan pendekatan "di mana lebih murah".